مقاله شماره ۲: بررسی عوامل موثر مدلسازی فرآیندهای کسبوکار(BPM) درقالب چارچوب ITIL جهت ارتقای هوشتجاری (BI) در سازمان تامین اجتماعی تهران

در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، با رشد سازمانها و پیچیدهتر شدن فرآیندهای کسبوکار، بهبود مدیریت فرآیندهای کسبوکار و ارتقا سطح هوشتجاری در سازمانها امری اجتناب ناپذیراست. هوشتجاری(BI) با هدف تحلیل فرآیندها و اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند، نقش حیاتی را در تصمیم گیری موثر در راستای بهبود عملکرد کسبو کار ایفا میکنند. همچنین در سازمانها جهت افزایش کارایی و اثربخشی فرآیندهای کسبوکار، مدلسازی و تدوین فرآیندها صورت میگیرد. به منظور تبدیل مفاهیم کسبوکار به مدل؛ میتوان از مدلهای مرجع فرآیندی بهره جست. در این مقاله به منظور استفاده از معماری استاندارد در مدلسازی فرآیندهای کسبوکار، از چارچوب ITLI جهت بدست آوردن فرآیندهای مؤثر در ارتقای هوش تجاری در سازمان تامین اجتماعی تهران استفاده شد.
كلمات كليدي: مدلسازی فرآیندهای کسبوکار، هوشتجاری، مدلسازی معادلات ساختاری، سازمان تامین اجتماعی تهران، BPM،BI ، ITIL
نویسندگان :
شیما باروج1، منوچهر کاظمی2
1گروه فناوری اطلاعات، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 گروه ریاضی، واحد آشتیان، دانشگاه آزاد اسلامی، آشتیان، ایران[1]
[1] منوچهر کاظمی :univer_ka@yahoo.com
بدون دیدگاه