مقاله شماره ۲: بررسی عوامل موثر مدل‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار(BPM) درقالب چارچوب ITIL جهت ارتقای هوش‌تجاری (BI) در سازمان تامین اجتماعی تهران

در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، با رشد سازمان‌ها و پیچیده‌تر شدن فرآیندهای کسب‌وکار، بهبود مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار و ارتقا سطح هوش‌تجاری در سازمان‌ها امری اجتناب ناپذیراست. هوش‌تجاری(BI) با هدف تحلیل فرآیندها و اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند، نقش حیاتی را در تصمیم گیری موثر در راستای بهبود عملکرد کسب­و کار ایفا می­کنند. همچنین در سازمان­ها جهت افزایش کارایی و اثربخشی فرآیندهای کسب‌وکار، مدل­سازی و تدوین فرآیندها صورت می­­گیرد. به منظور تبدیل مفاهیم کسب‌وکار به مدل؛ می‌توان از مدل‌های مرجع فرآیندی بهره جست. در این مقاله به منظور استفاده از معماری استاندارد در مدل‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار، از چارچوب ITLI جهت بدست آوردن فرآیندهای مؤثر در ارتقای هوش تجاری در سازمان تامین اجتماعی تهران استفاده شد.


كلمات كليدي: مدل‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار، هوش‌تجاری، مدل‌سازی معادلات ساختاری، سازمان تامین اجتماعی تهران، BPM،BI ، ITIL


نویسندگان :

شیما باروج1، منوچهر کاظمی2

1گروه فناوری اطلاعات، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

2 گروه ریاضی، واحد آشتیان، دانشگاه آزاد اسلامی، آشتیان، ایران[1]

[1] منوچهر کاظمی   :univer_ka@yahoo.com


Image result for pdf icon jpg

دانلود فایل مقاله

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

Lost Password

عضویت